Hur kan man ha så lite till Hjärta och hjärna?

Skulle ta bussen 23.57 från rissne till Bergshöjden, hade 18kr i småpengar som en enkelbiljett kostar, skulle köpa en biljett i biljettautomaten, men den funkar inte, så jag ringer SLs hjälptelefon och ska felanmäla automaten. Säger till busschaffören att jag pratar med SL då automaten inte fungerar och jag inte kan köpa någon biljett. Han vänta tills jag pratat klart, killen på sls hjälptelefon säger att han inte kan göra någonting mer än att skicka en felanmälan, han undrar om jag kan köpa någonannanstans, det finns ingen affär öppen, och i tunnelbane spärren kostar det 24kr då jag bara har 18kr kan jag inte köpa någon biljett där.
Jag säger detta till busschaffören, men han hävdar att det är min skyldighet att betala biljett, jag visar att jag  har pengar men att automaten inte fungerar så jag kan inte köpa någon biljett, jag frågar vad han tycker jag ska göra, det jag får till svar är; frågar du mig vad du ska göra, det borde ju du veta! Ehmmmm...?
jag är ju inte direkt den som tigger om att få åka gratis på något sätt, så jag säger bara aja, jag får väl gå hem då. Hans svar till mig blir ah det får du..
Hur bra känns detta?Klockan är nästan 24  och jag får gå ensam från rissne till hallonbergen, knappt några batterier på telefonen och det är väldigt mörkt ute.
Jag förstår inte rikigt detta, hur kan man göra såhär, så kall denna människa var, det var ju inte direkt så att jag inte hade tänkt betala, för det skulle jag gjort om möjligheten fanns. Men jag gick, Självklart är det min skyldighet att betala, men det är inte mitt fel att automaten är trasig, och jag ska inte behöva tro att den är trasig varje gång jag ska åka buss. Vad är den då tillför? den är inte direkt snygg, kostar isåfall bara onödiga pengar.
Aja jag är väldigt upprörd, och tog verkligen illa upp, men nu ska jag vara upprörd ifred.

Försöka sova, ska upp till tandläkaren i morgon. Idag harr vi käkat middag hos mamma och Lasse, hel mysigt..
Mormor, Ingmar, Frida, Mirro, Carmen, Helena och Elin var ocksådär.
Men jag skriver i morgon, måste lungna mig, borde kanske inte byr mig, men jag tar inte bussen hem för att det är långt att gå, utan för att jag inte vill gå ensam i mörkret!!
ÅHHHHHHHHHHHHH!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Skriv in hela din story till SL:s kundtjänst. De måste få veta när såna här idiotiska saker händer!

2009-05-12 @ 07:11:32
Postat av: Maria

Ja verkligen! Vilken hemsk människa.. Glad att du kom hem välbehållen!

2009-05-12 @ 13:34:13
Postat av: Anonym

elak chaufför, du skuller sagt typ tänk om det var din dotter det hände!

Hursomhelst så var det konstigt att han inte lät dig gå på!



men jag tänkte på en sak sms bilj?

2009-05-12 @ 19:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0