Iam still a wake!!

jag borde kanske vila och sova, men kan inte rikigt!
Har legat och kollat på program på svtplay, har kollat på ett program som heter Tonårsliv, faktiskt  väldigt intressant.
Det handlar då om tre tjejer som är 18år, en har Anorexi, en av dom är mamma sedan 7månader, och den tredje är bara en vanlig 18åring med dystelexi.
Skit samma egentligen vad det handlar om, det är välidgt intressant. Men ensak slog mig nyss.
Den ensamstående mamman började prata om sina vänner osv, en sak förstår jag mig inte rikigt på, bara för att man blir mamma och inte kan/vill festa mer, betyder det att man ska förlora mer än 90% av vännerna? Jag tror de, eller det borde inte vara så, men se på dom som fått barn, hur många av vännerna från "fest tiden" har dom kvar? och verkligen umgås med. Nästan inga, det är hemskt. Varför håller alkoholen vänner tillsammans, känner man att man har någonting gemensamt när man dricker och festar? och när kompisen får barn blir det inte kul längre, då har man ju inget gemensant!!
Jag förstår inte, någon som kan förklara detta för mig, jag sitter här som ett stort frågeteecken, för jag kan inte ens tänka mig en förklaring, för i mina öron/ögon  (beror på om jag läser eller hör den)  finns det ingen.


Kommentarer
Postat av: Veronica

Man behöver inte ha fått barn för att det där ska hända. Man utvecklas åt olika håll bara. En del av de där vännerna återkommer senare i livet, när våra liv går ihop igen. Det har hänt med flera av mina vänner. Facebook hjälper till mycket där! =)



En klok person sa en gång till mig: "Man är vänner så länge man har något att ge och ta av varandra" och jag kan hålla med om det.

2009-04-17 @ 09:15:00
Postat av: Tonårsliv by Leonora - Sälja eller köpa sexleksaker?

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-17 @ 09:17:55
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Mirro

Alltid fjortis i mitt hjärta..... :-D

2009-04-17 @ 23:18:54
URL: http://frudossantos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0