Paffe...

Då sitter jag och dricker min kopp med kvällskaffe, utan mjök börjar tycka att det är godare..
Tror det är för att jag får så ont i magen av mjölken...
Kanske är laktos intolerand, vet faktiskt inte. Det sägs vara ärftligt och min Mormor är laktosintolerant, lika så min kusin ( då på mammas sida)

""Den ärftliga formen av laktosintolerans är så vanlig på jorden att den inte kan betraktas som en sjukdom utan som ett normalt tillstånd. Laktosintolerans är mycket vanlig i stora delar av Asien, Afrika, Latinamerika och runt Medelhavet.

I Sverige är det bara några få procent i den vuxna befolkningen som inte tål laktos. Hos invandrare och adoptivbarn är laktosintolerans däremot inte så ovanligt. Den ärftliga laktosintoleransen är således ett livslångt tillstånd, som individen får anpassa sig till.""

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0