Svar på fråga!

Postat av:

kan inte du berätta om din första dag på mc donalds? hur lång tid tog det innan du lärde dig alla rutiner etc? var det svårt?

2009-04-04 @ 16:32:48

Fick denna svåra fråga, av någon Anonym person =P

Jag ska besvara så gott jag kan, jag kan ju börja med hur jag fick jobbet, jag Skickade in min ansökan på www.mcdonalds.se på lördagen, på söndagen ringde dom, jag var på interjuv på måndagen och på tisdagen var jag anställd, redan på Torsdagen började jag jobba. Första dagarna jobbar man oftast bara 2-4 timmar för att det inte ska bli för mycket, då har man även någon bakom sig som visar. Man kommer in ganska fort, men jag blev väldigt nervös hela tiden, gjorde lätt fel och gav fel mat etc. Men efter bara några arbets pass var allt på rutin. Det svåraste är nog att göra glassarna, dom ska vara si och så stora osv. Men annars ligger allting serverat framför en så det är bara plocka. Men jag kan fortfarande tycka det är jobbigt om folk får vänta på sin mat, speciellt om det är mycket folk och man ska hålla reda på alla, men annars må jag säga att det är en unnderbart jobb, och jag trivs super bra.

Igår jobbade jag då 15.30- 23 och fick lära mig kök, så idag under 1 timme fick jag stå i köket. Det är roligt att få variera, jag står mest i kassan. Men sedan tror jag mycket beror på, vilka man jobbar med, vilken chef du har, vart du jobbar, hur du är som person osv.

Några fler frågor? iså fall ska jag besvara dom så gott jag kan också.


Tack, du får gärna skriva vem du är !


/Embla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0